nattning

God kvĂ€ll 👋

Idag Har hela dagen gĂ„tt i halvfart. TvĂ€ttat i tvĂ€ttstugan, Ă„ fyfarao vad jag saknar att ha egen tvĂ€ttmaskin. Det Ă€r vĂ€rldens projekt numera, ni kan vĂ€l gissa hur det ser ut o hur jag bĂ€r mig Ă„t. 😂 

Det Slog mig förresten igĂ„r, med MinĂ©a i magen fixade jag att jobba fram till v25 typ och var först dĂ„ jag blev sjukskriven, men dĂ„ var allt liksom.. klart. Har hur mycket som helst att fixa tills han Ă€r berĂ€knad. Hans blivande rum Ă€r typ förrĂ„d atm, inte för det spelar roll för det kommer ju inte anvĂ€ndas pĂ„ bra lĂ€nge Ă€ndĂ„,  men kan ju vara kul att fixa iordning dĂ€r Ă€ndĂ„. Det fĂ„r ligga hos B, jag kan ju inte bĂ€ra nĂ„gonting iallafall. Haha det kĂ€nns sĂ„ jĂ€kla menlöst det hĂ€r ibland. Just nu mĂ„ste jag nog vara vĂ€rldens trĂ„kigaste mamma och sambo. Men vi fĂ„r ju iallafall nĂ„got fantastiskt ur det hĂ€r och vi lĂ€ngtar sĂ„ mycket allihop! 

MinĂ©a har ju som bekant en lillasyster hemma hos sin pappa, sĂ„ hon förstĂ„r faktiskt oerhört mycket nu nĂ€r det snart Ă€r vĂ„r tur men Ă€ndĂ„ kan jag inte lĂ„ta bli att ha dĂ„ligt samvete. Eftersom min foglossning började sjukt tidigt denna gĂ„ng, sĂ„ har hon fĂ„tt lĂ€ra sig acceptera att jag inte kan bĂ€ra omkring pĂ„ henne, att jag inte riktigt kan sitta med pĂ„ golvet som förut och allt vad det nu Ă€r. VĂ„r vardag blev plötsligt begrĂ€nsad. Men hon Ă€r sĂ„ förstĂ„ende och hjĂ€lper mig sĂ„ gott hon kan. Vi jobbar fortfarande pĂ„ att vĂ€nta pĂ„ sin tur dock och att fĂ„ tillbaka öronen igen men det kommer vĂ€l det ocksĂ„ snart. Är ju ett himla roligt utvecklingssprĂ„ng nu vid 3 Ă„r. Eller ja, 3 Ă„rstrots som vissa sĂ€ger. Jag sĂ€ger dĂ„ det, jag skulle inte vilja vara 3 Ă„r igen. JĂ€klar vad jobbigt det mĂ„ste vara att vara 3 Ă„r. Är inte sĂ„ roligt att vara förĂ€lder till en soon to be 3Ă„ring varje dag heller, haha. 
Hursomhelst, mycket frĂ„gor och funderingar sĂ„som vad lillebror gör nu i magen, om han lĂ€ngtar efter henne och ifall han har mycket roliga leksaker dĂ€r inne. 😁 nu pĂ„ sistone har det varit mycket prat om amningen och hon har börjat fundera pĂ„ ifall han faktiskt kommer Ă€ta upp mig, det fĂ„r han nĂ€mligen inte och isĂ„fall fĂ„r han Ă€ta upp mormor eller nĂ„gon annan med stora lĂ„nga tuttar. 😂 Idag pratade vi Ă„terigen om hur han ska komma ut. Hon har börjat förstĂ„ att han kommer ur snippan eller att doktorn kan fĂ„ göra ett hĂ„l i magen sĂ„ han kommer ut dĂ€r men att för mammas del kommer han förhoppningsvis ur snippan. Mycket funderingar dĂ€r kan jag lova, eftersom han inte kan gĂ„, hur ska han dĂ„ ta sig ur? Osv. "Jo mamma jag vet, du har ju en rutschkana i snippan som han Ă„ker pĂ„!" Vet inte var hon fĂ„r allt ifrĂ„n, men ja vi kör pĂ„ rutschkana,  lĂ„ter rĂ€tt smidigt om inte annat. Hon lĂ€ngtar sĂ„Ă„ efter sin lillebror och har fullt koll pĂ„ att först ska snön komma, sen jultomten, sen ska hon fylla Ă„r och seeeen kommer han. Snart hoppas vi pĂ„ att fĂ„ bocka av snön frĂ„n listan iallafall. Jag Ă€lskar snön, det blir sĂ„ ljust och mysigt ute. Och minĂ©a Ă€lskade den förra Ă„ret, tror det blir Ă€nnu bĂ€ttre iĂ„r. Hon pratar dagligen om att det snart Ă€r dags att bygga en ny Olof hĂ€r ute. 😊 

Just nu sitter jag inne i hennes rum och lyssnar pĂ„ ljudbok. Det hĂ€r har fĂ„tt blivit lite som en nervarvning för mig ocksĂ„. MinĂ©a ligger i sin kurasĂ€ng  (uppe i taket enligt henne sjĂ€lv 😂) och jag sitter pĂ„ en stol med en kopp te och bara Ă€r. Perfekt att passa pĂ„ o skriva lite hĂ€r dĂ„. 😁 sitter och funderar pĂ„ hur i hela fridens namn vi ska organisera hennes rum. Funderar pĂ„ att göra nĂ„gon myshörna under sĂ€ngen typ och helt seriöst rensa pĂ„ massa leksaker och stĂ€lla undan ett tag. Hon leker ju inte med allt och det Ă€r grejer tamigtusan över allt. NĂ€r jag ska ut hĂ€rifrĂ„n sen kommer jag trampa pĂ„ en miljon klossar ungefĂ€r. Tjatat hela dagen idag att hon ska plocka upp lite och hjĂ€lpte henne o fylla en back med leksaker. Bara tre kvar dĂ„, det fixar du minĂ©a sĂ„ myser vi ner oss i soffan sen. VĂ€ntade mig inte att hon skulle plocka upp allt, men lite iallafall.   GĂ„r ut och ska vika in sista i garderoben och hör hur hon hĂ€ller ut backen igen. Nu nĂ€r hon skulle ta sig fram till sĂ€ngen insĂ„g hon nog att det inte Ă€r sĂ„ jĂ€vla kul med grejer överallt och sa sjĂ€lv att hon skulle stĂ€da i morgon. Vi fĂ„r vĂ€l se.. en enorm grovdammsugare vore nĂ„got 👌 

❀❀❀❀

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0