gĂ„r bra nu.. 😁

Haha jag skrev ett inlĂ€gg hĂ€romdan,  men rĂ„kade radera allt. SĂ„ typiskt.  đŸ™Š 

Onsdag idag, ny vecka igĂ„r, dvs vi gick in i v28. Idag Ă€r det 89 dagar kvar tills baby T Ă€r berĂ€knad. Han mĂ€ter 35 cm enligt alla dessa gravidappar, alltsĂ„ det Ă€r sĂ„ jag funderar pĂ„ om han ligger tredubbelvikt i min lilla mage. 😅 vet inte varför men kĂ€nns som vi kommer fĂ„ göra ett TUL denna gĂ„ng ocksĂ„, fick jag ju göra med MinĂ©a pga liten mage. ÅterstĂ„r o se, gör mig absolut ingenting, Ă€r ju bara roligt att fĂ„ se att allt Ă€r bra dĂ€r inne! 
 pĂ€rlbandet Ă€r just 35 cm lĂ„ngt. Lite perspektiv.  Hur fĂ„r han plats? Han Ă€r ju trotsallt uppe i revbenen och sparkar och trycker nĂ„got otroligt pĂ„ magsĂ€cken sĂ„ illamĂ„endet Ă€r hĂ€r igen. Huvudet nerĂ„t Ă€r jag bombsĂ€ker pĂ„ och förmodligen ligger han som en falukörvsring typ. Kan ibland fĂ„ ett par boxar pĂ„ höften nĂ€stan. Äh jag vetetusan. I vecka 28-32 brukar ju magen vĂ€xa rejĂ€lt, fĂ„r se hur det blir nu. Ingen graviditet Ă€r ju den andra lik sĂ„ att sĂ€ga och det Ă€r jag ett levande bevis pĂ„. 89 dagar kvar innan vi nĂ„tt vĂ„rt mĂ„l och blir en fullĂ€ndad familj. 

PĂ„tal om graviditetskrĂ€mpor.. min mage blir kaos efter mat ibland och idag var en sĂ„n dag,  la mig i sĂ€ngen och vĂ€ntade ut det vĂ€rsta och minĂ©a smyger upp i sĂ€ngen, fasen sĂ„ mysigt tyckte jag och mumlade att hon skulle komma och lĂ€gga sig en stund. Pang sĂ€ger det och jag tittar upp o ser stjĂ€rnor och inser att hon lyckats drĂ€mma till mig pĂ„ lĂ€ppen med min krycka. AlltsĂ„. Haha. Är helt bedövad och vĂ€ntar mig en flĂ€sklĂ€pp i morgon. Och insĂ„g att nu börjar det bli problem att böja sig fram och torka henne nĂ€r hon gjort nr 2. Min rygg liksom.. pallar inte riktigt. Haha, ett handikappanpassat badrum vore nĂ„got just nu. Tur att hon Ă€r sĂ„ förstĂ„ende lillskruttan och har tĂ„lamod med att saker tar lite lĂ€ngre tid och vi kan skratta tillsammans Ă„t alltihop. Har liksom inte velat blanda in att det Ă€r pga bebis i magen som jag inte riktigt fungerar som vanligt men nu börjar det bli oundvikligt. Nu kommer frĂ„gorna varför mamma har ont. Likabra att försöka förklara och berĂ€tta, men att nĂ€r lillebror har kommit ut kommer mamma inte ha ont mer. "Okej mamma, men lillebror mĂ„ste vĂ€xa först sĂ„ han Ă€r stor och stark innan han kan komma" jajjemĂ€n gullunge, du har sĂ„ rĂ€tt sĂ„. Jag Ă€lskar hur öppensinnad hon Ă€r och vilka slutsatser hon kan dra. Snart fyller hon dessutom 3 Ă„r, var tar tiden vĂ€gen? Hon har utvecklats sĂ„ oerhört snabbt genom hela hennes liv. Talet har suttit som smĂ€ck bra lĂ€nge och nu vĂ€xer hennes ordförrĂ„d oerhört mycket. Hon Ă€r ocksĂ„ vĂ€ldigt duktig pĂ„ att sĂ€tta ord pĂ„ sina kĂ€nslor och att uttrycka dom och framförallt hennes behov av bĂ„de nĂ€rhet, viljan till att vara ifred, vad för mat hon vill Ă€ta, varför hon inte Ă€ter maten, om hon kĂ€nner sig glad, ledsen eller arg. Det Ă€r sĂ„ skönt att man inte lĂ€ngre behöver gissa sig fram pĂ„ samma vis som NĂ€r hon var yngre. Dessutom har hon hittat massa synonymer. Nu berĂ€ttar hon gĂ€rna vad vackert saker/personer Ă€r och ger mĂ€ngder av komplimanger. Barn lever ju som vi lĂ€r, och gör som vi förĂ€ldrar och mitt sĂ€tt att sĂ€tta ord pĂ„ hennes kĂ€nslor i situationer har verkligen smittat av sig. Jag tror det Ă€r supernyttigt.  

NĂ€, nu fĂ„r jag ge mig. Ögonen stĂ„r i kors hĂ€r och matchen pĂ„ tvn börjar lida mot sitt slut sĂ„ jag ska ta med mig mitt stora hjĂ€rta och förflytta oss till sĂ€ngen och fortsĂ€tta titta dĂ€r inne. Sjukt skönt med tv i sovrummet.  Ă„lskar det! Vid 00 vaknar förmodligen minĂ©a, i vanlig ordning sĂ„ likabra att sova lite innan hon ropar att hon behöver kissa/vill komma in till oss eller bara bli omstoppad igen. 😊 godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0