en barnledig fredag.

☝🙏

Det här när barnet uttrycker en väldigt stark egen vilja är jävligt positivt. I veckan var mormor här och hälsade på en del och dom två bestämde att Minéa skulle komma på sleepover idag. Har haft en laddad tjej här hela veckan som längtat och längtat efter fredag och mormor dejt. Så kul! Och jag måste säga att det faktiskt är ganska skönt. Dels för att det är kul för henne med miljöombyte, dels för att B och jag får lite extra egentid ihop. Men framförallt! Så slipper jag allt spring in till henne på nätterna (utöver mitt egna spring på toaletten och att behöva sträcka ut kroppen för att kunna fortsätta sova.😂) den här veckan har tiden även spelats tillbaka typ 3,5 år. Jävlar så ont jag haft, dygnet runt. Ska en se till hur det var för 3,5 år sen (med M i magen) när det väl började göra ont dygnet runt så satt det sen i sig så till förlossningen.  Vafan jag har inte nått v30 än.  Förut har det kommit och gått som skov under dagarna typ. Det har liksom alltid värkt, men det kommer ju som toppar på smärtan nån gång i timmen under dagen. Nu sitter den där toppen i heeeela tiden och idag äntligen fick jag hem ett par kryckor så nu är det lite enklare att ta sig upp ur soffa å säng iaf. 👍 men det är inget jag vill gå utanför dörren med i halkan, då slår jag väl ihjäl mig istället. 😆 

Påtal om halka, äntligen kan vi bocka av snön från våran lilla lista! Har en helt överlycklig dotter just nu, det är kallt men roligt säger hon. Snön är lika vacker som mamma och nu längtar hon efter MER snö så hon kan bygga massa Olof. Det är så roligt att något så litet kan göra henne så himla glad. 😍 

Hur som,  fredag och barnledigt.  B Står i köket och lagar mat medans jag ligger på soffan och bara är. Sååå skönt. Ikväll Blir det någon bra film och bara vara. Lilla T i magen har fredagsdisco, rörelserna har blivit så himla kraftiga och nu reagerar han verkligen på beröring. Så kul att ha moderkakan i bak denna gång. Man känner tydligt vilken kroppsdel som är var i magen. Förut låg jag på sidan och jäklar vad han protesterade. Höll på och somna och just precis då kändes det som han gick bananas på mina revben. Det är så jäkla häftigt! Jag är inget direkt fan av att vara gravid. Tycker inte det är särskilt mysigt men kommer på mig själv att njuta ordentligt ändå nu. Det är inte samma sak som med M i magen, då Hade jag ju all tid i världen att känna efter, njuta och ta in men nu flyger tiden förbi och man har så mycket annat att tänka på när man redan har ett barn. Sen kommer ett gäng sparkar på kvällen inifrån och man påminns om hur fantastiskt det faktiskt egentligen är. Det här är ju dessutom mitt sista barn, så jag får passa på att njuta nu. Blir sista gången jag får gå igenom en förlossning och ha en alldeles egen bebis. Det är tur att jag har två systrar och en bror så jag kommer förhoppningsvis få en himla massa bebismys ändå om några år. 👌  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0